THE FIRST CHRISTMAS DECORATIONS

THE FIRST CHRISTMAS DECORATIONS - Hello friends Home Improvement, On this occasion I will discuss the article entitled THE FIRST CHRISTMAS DECORATIONS, I have provided various other latest articles. hopefully the article that I wrote is useful for you all..

Written by : Home Improvement
Title : THE FIRST CHRISTMAS DECORATIONS

see also


THE FIRST CHRISTMAS DECORATIONS

Etter gang rundt Staverns store juletre med julesanger og spising av risengrøt på Fredriksvern Verft i går, kom jeg helt i julestemning! Så idag måtte vi i gang med litt juleri her hjemme.
Granduirlander med lys er en viktig ting hjemme hos oss, så den er noe av det første som kommer på plass. Den setter liksom tonen for det som skal komme... - noe som jo passer godt, for ordet advent betyr ikke ventetid, som mange tror, men det betyr komme/ankomst, og kommer fra det latinske ordet adventus.
"Rudolf" kom også fram idag. Her kneiser han på peisen sammen med gevirene som jeg har fått av Mette og Per. Jeg er ikke ferdig med å dekorere her ennå, men ville allikevel ta et bilde av reinsdyret. Er han ikke flott? Kroppen er dekket med ordentlig bark fra bjørketreet og geviret har en annen type bark.
Akkurat som nisser (bortsett fra Mailegnisser), har jeg av en eller annen årsak heller ikke noe forhold til adventskranser med gran og kuler. Jeg tror det er de sterke farger som gjør det. For 8-10 år siden laget jeg derfor denne adventsstaken som består av bark, mose, reinlav og små lerkegrener med kongler, med et islett av hvite små kuler med sølvstøv.
Jeg liker det enkle og naturlige og pynten på staken holder seg like fin år etter år.
Prismene har jeg kjøpt en og en, festet sammen og hengt opp i huller som Noller har laget i staken. Lysene jeg bruker er alltid hvite.
Kalendernissene måtte også fram idag og de fikk sin plass ved peisen på kjøkkenet. Nissene er også designet av Dorthe Mailil og var de første store kalendernisser hun laget. Personlig syns jeg de eldre nissene hennes er mye finere enn dem fra de senere årene - jeg liker både farger og tøy mye bedre! På mandag skal det henges 24 små pakker på hver nisse. Pakkene kan også puttes ned i lommene, med det er mere koselig nå pakkene blir hengt i de små ringene ved hver lomme.
Mine lysestaker har fått nye lysmansjetter med prismer fra Sia. De store stakene kler litt tunge mansjetter syns jeg.
Denne kransen kjøpte jeg ifjor til jul.
Lyskulen fra Sirius har fått plass på kjøkkenet.


Thus our article entitled THE FIRST CHRISTMAS DECORATIONS,do you like the article hopefully this article can benefit you all.

You are reading the article THE FIRST CHRISTMAS DECORATIONS and this article the permalink url is https://trendhomeimprovement.blogspot.com/2009/11/the-first-christmas-decorations.html Other articles you are looking for xxxxx
,THE FIRST CHRISTMAS DECORATIONS xxx .

0 Response to "THE FIRST CHRISTMAS DECORATIONS"

Posting Komentar