CHRISTMAS

CHRISTMAS - Hello friends Home Improvement, On this occasion I will discuss the article entitled CHRISTMAS, I have provided various other latest articles. hopefully the article that I wrote is useful for you all..

Written by : Home Improvement
Title : CHRISTMAS

see also


CHRISTMAS

I fjor kjøpte jeg åtte lysestaker til telys fra Villa Collection. Her står de på mitt sølvbrett fra Lene Bjerre, men de blir også brukt som kuvertlys når jeg dekker bord. De passer også akkurat til en hyacint (svibel).

Staker til telys fra Villa Collection hos Kija Design for 45dkk.
Lysestake fra Villa Collection.
I mange år har det vært en tradisjon hos oss, at vi hver søndag i advent, skriver mange små lapper til hverandre, som så leder frem til en liten pakke. I fjor hadde "Noller" kjøpt disse fire nydelige julekuler fra Lene Bjerre, som jeg fikk som adventsgaver.
Forskjellige julekuler fra årets kolleksjon hos Lene Bjerre.
Disse to fantastiske sølvegg har vi fått av "Nollers" mor og hennes samboer. Eggene er ikke kun pynt til påske - de gjør seg også godt på juletreet. Lene Bjerre har designet de eksklusive juleeggene, som skinner som perlemor på treet. Eggene kan åpnes og fylles med julegotterier og kan kjøpes bl.a. hos Kop&Kande til 199,95 dkk for 2 stk.
Inspirasjonen til eggene har Lene Bjerre hentet i tzarens Russland, hvor den russiske juveler Peter Carl Fabergé framstillet 57 keiserlige påske-egg - de berømte Fabergé-egg.
Fabergé - hvis mor for øvrig var dansk - arbeidet med en utrolig sans for detaljer, og resultatet ble en rekke vidunderlig vakre egg. De betraktes i dag som noe av det ypperligste innenfor juvelerhåndtverket og selges for svimlende millionbeløp på auksjoner.
Maren - mitt barnebarn - har laget denne vakre julekulen. Basen er en isoporkule med små blanke plastdeler som sirlig er satt på plass med små nåler.
I sølvskrinet ligger Marens julekule sammen med serviettringer av perler.
Min glassklokke blir benyttet på mange forskjellige måter. Her har den julekuler fra Sia og Villa Collection. Kronen på toppen er fra Lene Bjerre og koster 149dkk i Salling.
To vakre englestaker til blokklys som er 59cm høye. Den ene ser mot venstre og den andre ser mot høyre. De kan kjøpes hos Cute Design.
Pyntehjerte i simili til å ha på servietter eller pakker. Jeg kommer aldri til å forstå hvordan det er mulig at de skal koste kr 40,00 pr. stk. i Norge (noen steder kr 30,00) og kun kr 4,50 i Danmark, hvor jeg kjøper dem.
Pyntering med simili
Hvis jeg skulle ha kjøpt disse to poser med pynteringer og pyntehjerter i Norge, hadde de kostet 3.200nok - horribilis...
Skjønne julekuler som jeg har kjøpt i Danmark.
Julekulene uten bånd er også kjøpt i Danmark og brukes i f.eks. en juledekorasjon. De kan kjøpes hos Pindhus.
Evighetskrans som kan brukes år etter år i hvitt og sølv til 49dkk hos Pindhus.
Julehjerter og julekranser tiltrekker meg hvert år når det lakker mot jul - her er et utvalg av de jeg har.
Min bror tryller fram de flotteste hjerter av kastanjer, som hans samboer plukker om høsten.
Hjertet over er fra Pindhus og koster 79 dkk.
Krans med røde bær fra Nordhjem.

Krans med paradisepler fra Nordhjem.
Lysestakene her har jeg kjøpt i Ilva. De er 36cm høye og koster 269dkk. De skjønne lyskranser av hengebjørk er laget av min brors samboer.
Samme lysestaker som over, men prisen i Norge er mer enn det dobbelte av hva de koster i Danmark. Hos Zanz koster de henholdsvis 398nok, 598nok og 698 nok for den høyeste på 36cm - forstå det den som kan...
På vei hjem fra julefeiring i Trondheim i fjor, måtte jeg innom Husfliden på Oppdal å kjøpe disse grå selbuvantene før vi kjørte videre over flotte Dovrefjell - har ønsket meg dem i flere år uten å få tatt meg sammen til å kjøpe dem.


Thus our article entitled CHRISTMAS,do you like the article hopefully this article can benefit you all.

You are reading the article CHRISTMAS and this article the permalink url is https://trendhomeimprovement.blogspot.com/2009/11/christmas.html Other articles you are looking for xxxxx
,CHRISTMAS xxx .

0 Response to "CHRISTMAS"

Posting Komentar